right arrow
Examples: Monday, today, last week, Mar 26, 3/26/04
Upcoming changes to the way we log in on College Confidential. Read more here.

names and nicknames

NarcissaNarcissa 3779 replies156 threads- Senior Member
edited May 2011 in High School Life
hi everyone.
my real name is jennifer so i'm wondering if anyone can think of a nice nickname for me. not jennie, jen, or jenna--something different :) How does Fifi sound?? hahahah

lol would it be wierd if i go to a summer program and i change my name to something totally different...like on the app where it says "preferred name" i can use something else
hahaha i don't like my name it's too common
i want somethingn that would stand out =)

help!
edited May 2011
33 replies
Post edited by Narcissa on
· Reply · Share
«1

Replies to: names and nicknames

  • teenage_clicheteenage_cliche 3505 replies17 threads Senior Member
    I had two friends who were both named Jennifer and we called one Jenn and the other Ifer....lol.

    But if you want it to be from your real name, some variation of Jen(n)(a) is pretty much all you've got...
    · Reply · Share
  • LilyMoonLilyMoon 1762 replies70 threads Senior Member
    How about Guinevere?
    · Reply · Share
  • CoCo 634 replies11 threads- Member
    Why would anyone want that for a nickname let alone a first name? :P

    Joking, but seriously, that is one long ass nickname that has absolutely nothing to do with her real name.
    · Reply · Share
  • KaznackKaznack 1896 replies89 threads Senior Member
    How 'bout Jennifer? (w/ the J pronounced as a Y)
    · Reply · Share
  • maeamaea 699 replies27 threads Member
    Choose a name that is very stereotypical of another culture. Like, if you are white, maybe use 'Shaniqua'; if you are African American, use like "Josephina" or something.. it would be interesting when they met you :p
    · Reply · Share
  • VandanVandan 147 replies6 threads Junior Member
    Nene or Fifi sounds great.

    But I have the same issue. My name is boring, so think of a nickname for Roberto.
    · Reply · Share
  • KaznackKaznack 1896 replies89 threads Senior Member
    ^ How 'bout the Anglo-Saxon form: Hrēodbēor
    · Reply · Share
  • mathwizmathwiz 2190 replies165 threads Senior Member
    Or just Berto.
    · Reply · Share
  • Johnson181Johnson181 4154 replies72 threads Senior Member
    Fifi sounds like a poodle to me.
    · Reply · Share
  • CoCo 634 replies11 threads- Member
    I call all the Robertos in my Latino clique Berto. But don't go for a white boy nick name, be proud of your heritage; the women go crazy over us :P
    · Reply · Share
  • VandanVandan 147 replies6 threads Junior Member
    Some people call me Bert, some people call me Berto. I really like Bert. It sounds dorky.
    · Reply · Share
  • jcll2002jcll2002 1113 replies46 threads Senior Member
    lol would it be wierd if i go to a summer program and i change my name to something totally different...like on the app where it says "preferred name" i can use something else
    hahaha i don't like my name it's too common
    i want somethingn that would stand out =)

    i specifically recall saying that I hate people who do really annoying stuff for attention. That would qualify you wanting to be called something really abstract even though your name is common.

    It might get attention, but it will also really annoy people if they find out what your real name is.
    · Reply · Share
  • Squirrel_MonkeySquirrel_Monkey 759 replies5 threads Member
    Haha... well, you don't have much choice if you want to stay close to your real name. And yes, it might get kind of annoying.
    · Reply · Share
  • NarcissaNarcissa 3779 replies156 threads- Senior Member
    It might get attention, but it will also really annoy people if they find out what your real name is.
    haha, i wouldn't make up something wayy off tho...im probably gonna just stick with something close to jennifer...fifi does sound like a poodle :O

    Lollll hahaha i like the name Narcissa
    · Reply · Share
  • LilyMoonLilyMoon 1762 replies70 threads Senior Member
    Cono - FYI....Guinevere is the original form of Jennifer.
    ETYMOLOGY: The name Jennifer (pronounced jen-ee-fer) is of Welsh origin and means fair one. ORIGIN & HISTORY: An early form of the name Jennifer was Guinevere.
    · Reply · Share
  • PengstaPengsta 201 replies8 threads Junior Member
    Mmm Voldemorta?
    · Reply · Share
  • VandanVandan 147 replies6 threads Junior Member
    I second Voldemorta....
    · Reply · Share
  • alamodealamode 1976 replies87 threads Senior Member
    I don't like my name. I actually want to change it--like, legally. haha.
    My grandmother picked it, and my mom didn't like it, and niether do I!
    · Reply · Share
  • NarcissaNarcissa 3779 replies156 threads- Senior Member
    hahahah!! nice voldemorta..
    · Reply · Share
  • alexxalexx 324 replies2 threads Junior Member
    It's kind of funny, you're changing a name because it's too common and I had to change (or rather, Americanize) mine because it was too uncommon. I mean, people might get annoyed trying to pronounce my given name, but probably also annoying distinguishing between 5 Jennifers. ;)

    Cheers,
    Alex
    · Reply · Share
This discussion has been closed.

Recent Activity